Ideale życie, idealne ciało, idealne INSTA

Witajcie! 

Dzisiaj popisze Wam trochę o idealnym życiu i ciele instagramowych sław. Zainspirowała mnie do tego jedna youtuberka, która nagrała film instagram vs real live. Podlinkuję Wam to TU i inna polska yutuberka zrobiła niedawno to samo czyli The beauty is internal. Ta pierwsza została bardzo zhejtowana, że robi taki film dlatego, że żal jej du*e ściska. 
Tyle osób pokazuje na instagramie swoje wyidealizowane życie. Dlaczego? Bo jest na to popyt. Ludzie nie chcą oglądać innych "zwykłych" ludzi i ich zwykłego życia. Chcą widzieć plastikowe lalki, które się phothoshopują i wyglądają idealnie w każdym calu. Jak dla mnie niestety jest to złe. Dlaczego? Bo często te instagramowe modelki wyglądają tak idealnie, że jest to aż nierealne. 
Oczywiście ja też modyfikuję swoje zdjęcia na instagramie ale tylko za pomocą filtrów, nie przerabiam swojej twarzy, żeby wyglądała na bardziej szczupłą albo ciała. Czułabym się z tym źle. 
Patrzyłam na te profile i się zastanawiałam, czemu ja nie mogę tak wyglądać? Dużo ćwiczę, mało jem, czemu nie mogę osiągnąć takiego ciała jakie mają One? Czemu moje, życie tak nie wygląda? Można się wpędzić w chorobę, zaburzenia odżywiania na przykład. Jest to bardzo niebezpieczna praktyka, jeżeli większość ludzi myśli, że One na prawdę tak wyglądają i zadają sobie pytanie "czemu ja nie mogę?" Jak dla mnie jest to niebezpieczna rzecz z którą można walczyć ale się z tym nie wygra. Czemu? Bo na to jest popyt, jeżeli jest popyt i ludzie tego oczekują, to mamy też podaż, wyidealizowany świat do którego wstęo mają tylko nieliczni z milionami obserwatorów. 
Zastanawiałam się jak mogą się czuć te dziewczyny, któe tak drastycznie przerabiają swoje zdjęcia, dostają komentarze, że są idealne, że większość społeczeństwa chciałby tak wyglądać, ale te zdjęcia to nie są one. To wyimaginowana postać, fikcja stworzona przez nich. Czy one same czują się z tym dobrze? Przecież one same wiedzą, że tak nie wyglądają, czy czują się dobrze z tym, że wprowadzają same siebie w błąd? 

Tak naprawdę dzięki tym filmikom poczułam się trochę lepiej, bo widać, że te osoby mające miliony followersów wyglądają jak zwykli ludzie! 
TAK! Jak normalni ludzie! 
SZOK! I niedowierzanie. 

Nie mówię teraz, że każdy ma zrezygnować z przerabiania swoich zdjęć i wstawiać je takie jakie są ale przypadki jakie pokazane są w tych filmikach są naprawdę powalające. 

Ogólnie przekaz tego postu miał być taki. 

Nie wstydźcie się tego jak wyglądacie albo tego, że nie macie takiego życia jak gwiazdy instagrama. 
Jeżeli jesteście SOBĄ to tak jest idealnie! 
Nie potrzebujemy się zmieniać! Każdy z Nas jest inny i to właśnie jest piękne w naszym świecie. Nie musimy wszyscy wyglądać tak samo! 

Trochę emocjonalny post, przynajmniej dla mnie. Jest to trochę przykre ale przynajmniej pouczające. Ja się czuję dobrze w swojej skórze. Mam nadzieję, że Wy również i życzę Wam rozwagi i podchodzenia do instagrama z przymróżeniem oka. 

To do następnego! 
W poniedziałek wpada na blog Prolog mojego opowiadania. Zapraszam do przeczytania! 

Zdjęcie oryginalne 

 Zdjęcie przerobione podrasowany kolor i usunięta poduszka z tła.



Komentarze

  1. O tak post niezwykle emocjonalny :) Bardzo ładne zdjęcia 😊 Pozdrawiam cieplutko 🙂

    OdpowiedzUsuń
  2. Piękne zdjęcia, piekna kobieta, piękny tekst.

    OdpowiedzUsuń
  3. Zgadzam się, nie wszystko co widzimy np.na Instgramie, jest takie w rzeczywistości.

    OdpowiedzUsuń
  4. Uwielbiam Instagrama, aczkolwiek większość zdjęć traktuje z przymrużeniem oka :D Retuszowanie zdjęć jest dość popularnym zabiegiem, grunt to nie przesadzić.
    A Twoje zdjęcie w oryginalne jest równie piękne co drugie.
    Pozdrawiam serdecznie!

    OdpowiedzUsuń
  5. Bardzo ładny kolor na ustach :)

    OdpowiedzUsuń
  6. jesteś Śliczna! ❤️
    Bardzo ciekawy post, teraz Instagram jest w modzie a każdy wygląda podobnie.
    Mialam kiedyś z tym problem jak byłam młodsza gdy wszystkie dziewczyny wyglądały podobnie chude - długie włosy - seksowne nóżki. Wpedzilo mnie to w kompleksy, z czasem pokazało mi to że nie koniecznie to tak wszystko wygląda. :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Ja na szczęście też dobrze czuję się w swojej skórze, ale post faktycznie emocjonalny.

    www.roszakmagda.pl

    OdpowiedzUsuń
  8. Jesteś naprawdę przepiękna. Bardzo mądrze napisane!
    Zapraszam do mnie. :)
    https://ascardisis.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  9. Poruszyłas bardzo ważny temat. Niestety social media ida jak burza, a dzieci mają dostęp juz do wszystkich stron internetowych. Boli mnie to, że naprawdę Instagram wszedł tak mocno ludziom do głowy, że zamiast inspirować to rujnuje nie jednemu nastolatkowi życie - no bo dlaczego oni wszyscy coś mają, a ja nie. Super temat. Pozdrawiam pisanepedzlem.pl

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz