Filmowo-serialowo /#4 INSATIABLE

Siemka!


Ostatnio stwierdziłam, że czas jakoś bardziej produktywnie spędzić te ostatnie dni wakacji i pododawać trochę postów na bloga. Mam też malutki nowy dla tego bloga pomysł, który w mojej głowie pojawił się parę lat temu i w ostatnim czasie mam zamiar w końcu zacząć robić coś odrobinę innego. Zobaczycie w następnych postach :) 

Taka jeszcze mała informacja, stwierdziłam, że jeśli mi się uda posty typu Back To School będą pojawiać się co dwa- trzy dni i będa przeplatane z innymi postami. Wiec jeżeli post BTS pojawił się wczoraj to oznacza, że dzisiaj post "recenzencki"(nie wiem czy istnieje takie słowo). 


Chciałabym dzisiaj opowiedzieć wam o nowym serialu, który pojawił się na Netflix'ie i wzbudził wiele kontrowersji. 


"Serial opowiada o nastoletniej Patty, która jest otyła i gnębiona w szkole. Kocha jeść. Pewnego razu dostaje w szczękę od bezdomnego i trafia do szpitala na, jeżeli dobrze pamiętam,          3 miesiące. Po tym czasie bardzo schudła. Poznaje Bob'a, człowieka, który jest prawnikiem i trenerem modelek na wybory Miss. Chce trenować Patty do wyborów Miss. Patty, która właśnie dowiedziała się jaką władzę otrzymała razem ze swoją nową figurą, postanawia się zemścić na wszystkich którzy ją gnębili"



Sama historia w sobie wydaje się fantastyczna dla nastolatek. Gnębienie, otyłość, problemy z odżywianiem itd. 

W tym serialu jest sporo osobnych wątków: homoseksualizm, seks w trójkącie czy słabość ludzkiej psychiki, oraz jej najgłębsze czarne zakamarki.


Moja opinia:


Wiecie co? Na początku miałam zamiar wystawić negatywną opinie na temat tego serialu. Już nawet ją napisałam, ale przemyślałam sobie parę rzeczy. 


Co ja sądzę? 

Moim zdaniem jest to po prostu czarna komedia. Ludziom się nie podoba to, że osoby otyłe są wyśmiewane w serialu? A w rzeczywistości nie są? Ludziom się nie podoba gloryfikowanie szczupłej sylwetki i chudości w serialu? A czy rzeczywistość tak nie wygląda? 

W  społeczeństwie szczupłość jest wyznacznikiem sukcesu. W serialu wiele spraw jest pokazanych mocno, wręcz dobitnie, są przerysowane. 

(Sprostowanie. Ja nie jestem wybitnie szczupła, ani żadna FIT, nie cierpię również na otyłość. Nie uważam, że osoby otyłe czy z zaburzeniami odżywiania powinny być gnębione. Uważam jednak, że ten serial był po to aby zwrócić naszą uwagę na ten problem.)



Trzeba pamiętać, że TO JEST PRZERYSOWANE! 

PRZERYSOWANY obraz naszego społeczeństwa. 

Wydaje mi się, że ten serial miał wzbudzać kontrowersje. Jednym się podoba, innym nie. Jak każdy serial. Pamiętajcie jednak, że to tylko serial. 

PRZERYSOWANY SERIAL.

Nie powiem, że podobał mi się w 100% ale nie mogę powiedzieć, że jest beznadziejny. Oglądałam gorsze. 



Pamiętajcie, to tylko moje zdanie na ten temat. 


(Mam nadzieję, że w tym poście nikogo nie uraziłam, a jak ktoś poczuł się urażony to przepraszam)


Do zobaczenia w kolejnym poście :)

Mam nadzieję, że następny będzie bardziej pozytywny :)

Komentarze

  1. Kurczę, no nie wiem. Niby czarny humor- Ok. Niby poruszanie ważnych tematów-Ok. Ale sposób pokazania...Muszę po prostu obejrzeć kilka odcinków i samej się przekonać.

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz