5 sposobów na lepszą produktywność

Siemanko!

Dzisiaj parę moich sposobów na to jak być bardziej produktywnym :)

1. Zapisywanie rzeczy do zrobienia na cały tydzień

Ja w niedziele popołudniu lub wieczorkiem, siadam do swojego kalendarza i zapisuję najważniejsze rzeczy do zrobienia danego dnia w następnym tygodniu lub przez ten wybrany tydzień :) Jest to bardzo pomocne. Nie zapominamy wtedy o najważniejszych rzeczach w danym dniu lub tygodniu.

2. Wstawanie wcześniej

Nie mówię żebyście wstawali o 5 czy wcześniej. To wszystko zależy od naszego trybu życia. Dla mnie wstanie o 6 lub chwilę po 6 jest ok. Przez jakiś tydzień czy dwa możecie mieć z tym problem ale później Wasz organizm się do tego przyzwyczai i nie będziecie już mieć z tym problemu. Jeżeli wstajecie o 6 możecie spróbować wstać o 5, czemu nie. Jak wstaję wcześniej to mam wrażenie, że więcej zrobie, mam więcej chęci do pracy rano. Przeważnie po południu już mi się nic nie chce.

3. Szykownie rzeczy dzień wcześniej 

Pisałam we wcześniejszym poście, że sama tego nie robiłam, albo robiłam to bardzo rzadko. Jednak warto mieć nawyk przygotowania sobie plecaka, torebki czy ubrań dzień wcześniej. Wtedy nawet jak zaśpimy nie miotamy się po pokoju, czy mieszkaniu i nie szukamy niektórych rzeczy. Tak samo nie mamy problemu rano w co by się tu ubrać, tylko wszystko już na nas czeka.

4. Bullet Journal

Jest to dziennik, w którym sami decydujemy co ma się znaleźć co jest nam potrzebne do organizacji. Mi nigdy nie wystarczał zwykły kalendarz więc taki notes sprawdził się u mnie w sam raz! Zakochałam się od pierwszego miesiąc użytkowania. Oczywiście w środku nie jest piękny tak jak na Pintrest czy innych inspiracjach innych dziewczyn, bo ja nie umiem za bardzo ozdabiać czy dodawać innych pierdułek. Stawiam raczej na minimalizm. Dzięki temu dzienniczkowi moje życie jest bardziej zorganizowane co daję mi ogromną wygodę bo nie muszę ciągle myśleć czy o czymś nie zapomniałam a miałam o zrobić danego dnia :)

5. Chwila dla siebie 

Organizacja organizacją, trzeba mieć też czas na wypoczynek i relaks. Dla mnie takim dniem jest niedziela wieczór i czasami czwartek, jak mam więcej czasu. Tego dnia odpoczywam, robię sobie domowe SPA, czytam książkę, oglądam film, który długo przekładałam. Możecie sobie robić takie relaksujące wieczory codziennie jeżeli macie na to czas. Nie będziecie w pełni produktywni jeżeli będziecie mieć tylko obowiązki na głowie. Trzeba pamiętać, że odpoczynek jest równie ważny :)


Ode mnie to tyle. Mam nadzieję, że podobają się Wam posty o czymś innym niż filmy i seriale. 

Do następnego! 


Komentarze